Problemy z tworzeniem zaplanowanej kopii bezpieczeństwa

Problemy z tworzeniem zaplanowanej kopii bezpieczeństwa

Wiele osób administrujących serwerem Vault z pewnością napotkało na problem podczas tworzenia zaplanowanej kopii bezpieczeństwa, czyli zadania dodawanego do harmonogramu zadań serwera Windows. Okienko informujące o wystąpieniu błędu nie ułatwia diagnozy problemu:

Jeżeli Vault Server zainstalowany jest w systemie operacyjnym z inną wersją językową niż angielska jest duża szansa, że rozwiązanie tego problemu jest trywialne.

Czym spowodowany jest błąd? Różne wersje językowe systemu Windows używają różnych formatów zapisu daty w zależności od ustawień regionalnych kraju. Serwer Vault tworząc zadanie dla harmonogramu Windows wysyła je z wraz z datą zapisaną w formacie amerykańskim, czyli miesiąc/dzień/rok. Gdyby data zapisana była w formacie zgodnych z ustawieniami lokalnymi serwera Windows nie było by tego problemu.

Aby móc utworzyć zadanie tworzenia kopii bezpieczeństwa musimy lekko „oszukać” system. W tym celu przed przystąpieniem do konfiguracji zadania z poziomu ADMS musimy przejść do ustawień systemu Windows do sekcji Kraj lub region.

W otworzonym oknie wybieramy Zmień format daty, godziny lub liczb

Z listy dostępnych formatów wybieramy Angielski (Stany Zjednoczone).

Teraz możemy przystąpić do konfigurowania naszej zaplanowanej kopii zapasowej. Pamiętajmy po skończonej pracy przywrócić poprzedni format daty.


Tomasz Kolasiński
Starszy inżynier aplikacji DM 

Previous

Zgarnij rabaty!

Warunki wyciągnięć złożonych w Autodesk Inventor

Next

Click here to view all of our blog posts